Wednesday, May 13, 2009

BEKAS PELAJAR SMKSM DAN JUGA BEKAS ANGGOTA ATM - (TUDM - LLP) MEMPEROLEHI IJAZAH KEDOKTORAN SAINS POLITIK


Berkat kesabaran, pengorbanan dan perjuangan sejak 32 bulan dengan memerah tenaga, pemikiran, masa, wang ringgit dan sokongan keluarga lalu hasilnya terlerai pada 10 Mei 2009. Sebenarnya perjuangan beliau bermula sejak 17 tahun lalu tanpa henti apabila memulakan titik perjalanan dengan mendaftar sebagai siswa Diploma Komputer & Pengurusan luar kampus. Hasil pertama ternoktah pada 01 Disember 1995 di Dewan Tuanku Canselor UM dengan Penganugerahan Graduan Bestari dari Yang Mulia Prof. DiRaja Ungku Aziz. Sejak itu tidak menoleh kebelakang, melangkah setingkat demi setingkat dengan Ijazah Sarjana Muda (Hons) & Sarjana dalam dalam bidang Teknologi Maklumat dan akhirnya Ijazah Kedoktoran Sains Politik dari Berkeley International University Southern Carlifornia, USA. Malah ini merupakan catatan sejarah kerana beliau Graduan PhD pertama di Malaysia dalam Bidang Sains Politik bagi program kerjasama Transair, Interbankers International, IBC.

Kejayaan beliau ini mungkin yang pertama dalam sejarah Angkatan Tentera Malaysia iaitu seorang bekas anggota tentera dari LLP yang berjaya memperolehi PhD.

Teman yang dimaksudkan adalah Norakir bin Nordin dan kini beliau layak untuk kita semua memanggil beliau dengan gelaran Dr Norakir bin Nordin

Saya dan juga seluruh bekas pelajar SMKSM dengan ini mengucapkan TAHNIAH kepada beliau

No comments: