Tuesday, April 20, 2010

CORETAN SAYA - TEMAN LAMA

Semalam saya telah dapat no hp teman yang lama tidak dihubungi melalui Dr Norakir. Setelah dapat aje no tersebut melalui beliau saya terus menghubungi no tersebut 017-7xxxx17 dan beliau terus menjawab siapa disana. Saya terus memperkenalkan diri dan berbual mengenai kisah-kisah lama. Kalau tidak silap saya hampir 20 tahun saya tidak berjumpa beliau. Tapi alhamdullilah beliau masih seperti dulu lagi, seperti tahun 1987-88 semasa saya menjadi pengerusi persatuan seni lukis dan beliau sebagai orang no 3 dalam persatuan.
Cerita-cerita lama terkeluar dan kini bekerja di Tongkang Pecah (kalau tidak silap maklumat yang saya perolehi) dan tinggal di Pekan Seri Pasir, Seri Medan. Dari satu cerita ke satu cerita yang terbit dari perbualan tersebut. Dari kisah semasa bersekolah dahulu hinggalah ke waktu ini. Beliau telah mendirikan rumahtangga dan mempunyai 2 orang anak berusia 15 dan 13 tahun.
Walaupun berbualan saya tidak lama tapi saya berasa cukup gembira kerana dapat menghubungi beliau. Mungkin jika saya balik kampung saya akan mengunjungi beliau di Pekan Seri Pasir dan bolehlah bersembang panjang. Orang yang saya maksudkan ini adalah bekas pelajar SMKSM tingkatan 5 A 1 tahun 1988, bekas setiausaha kelab seni lukis. En Saharuddin bin Razak.

No comments: