Friday, April 2, 2010

EDITING VIDEO

Pada 15 hingga 19 Mac 2010 yang lepas saya telah berpeluang untuk mengikuti bengkel penerbitan video profesional bertempat di Asenia Resort, Langkawi. Dalam bengkel itu saya telah didedahkan dalam banyak aspek dan juga tip-tip yang perlu kita ikuti bila kita mahu membuat sesuatu video. Bengkel pada kali ini telah menggunakan program Edius yang mana ianya banyak perbezaan dengan beberapa porgram yang pernah saya gunakan untuk membuat video.

Sebelum ini saya pernah menggunakan program, adobe premier pro, pro 2, CS 3 serta pinaccle, video movie maker (anak saya pun boleh gunakan) dan yang terkini Edius 5. Sebelum ini saya telah mengikuti kursus Edius 5 selama 5 hari dengan bayaran RM 1,000.00 untuk 1 hari (kalau saya x lupa la)

Kepada member-member yang mahu membuat video bolehlah mendapatkan perkhidmatan dari saya. Untuk pengetahuan semua, jika ada memdapatkan perkhidmatan diluar harganya memang mahal kerana untuk memperolehi ilmu ni pun berbaloi.

Ok kita jumpa di lain kali. bye

No comments: